2012. július 21., szombat

Kronológikus Biblia olvasás 200. nap

II. Királyok 18: 1-8;
II. Krónika 29-31;
Zsoltárok 48.

Karizmatikus klasszikusok - Kathryn Kuhlman - ORU

Spurgeon - JÉZUS KRISZTUS és az ígéretek


’Mert valahány ígérete van Istennek, azokra 
őbenne van az igen, és ezért általa van az 
ámen is, az Isten dicsőségére általunk.’ 
(2Kor 1,20) 

Jézus, a mi Urunk örökre összefonódik az ígéret útjával. Valóban, Ő ’az út, az igazság és az élet’. Csak Jézus Krisztus által juthatunk el a hűséges Ígérettevőhöz. Nem tudnám befejezni ezt a könyvecskét úgy, hogy ne írjak egy rövid fejezetet Róla. Remélem, hogy az olvasó nem próbál semmilyen vigaszt meríteni az általam leírt szavakból, vagy akár Isten Igéjéből, kivéve ha Jézus Krisztus által kapja. Nélküle az Írás nem tartalmaz semmi olyat, amin az ember lelke élhetne. Ezt a nagy hibát sokan elkövetik – az Írást kutatják, mert azt gondolják, hogy belőle örök életet nyerhetnek, de nem akarnak Krisztushoz jönni, hogy ’életük legyen’. Nehogy mi is ehhez az ostoba társasághoz tartozzunk! Forduljunk Jézushoz nap mint nap, mert tetszett az Atyának, hogy benne lakozzon az egész teljesség. Csak akkor ismerhetjük meg az ígéret örököseinek fényét, életét és szabadságát, ha már megismertük Őt; és bizonyos, hogy ha eltávolodunk tőle, rabszolgaságra jutunk. Legyen kegyelmes, hogy általa birtokolhassuk ama szövetség minden áldását, amelyet Isten velünk kötött Őbenne!

Jézus Krisztus az ígéretek kapuja. Általa az Úr kegyes ígéreteket tehet a bűnös embereknek. Amíg el nem küldte ’az asszony magvát’, hogy Közvetítő legyen Isten és ember között, semmilyen vigasztaló üzenetet nem küldhetett az Őt megsértő fajnak. Isten nem szólt a bűnösökhöz, amíg Isten Igéje nem vállalta, hogy ’testté lesz, és köztünk fog lakni’. Isten csak Jézus, az Ige által tudta közölni az emberekkel a szeretet szándékát. Minthogy Isten csak a szövetség Hírnöke által tudott üzenni nekünk, mi is csak a Közvetítőn keresztül tudtuk Őt megközelíteni. Félelmeink távol tartanak minket a Szentséges Istentől, amíg Isten Fiában meg nem látjuk Testvérünket, aki tele van gyengéd együttérzéssel. Az isteni Szentháromság dicsősége megfélemlít minket, amíg meg nem látjuk a testté lett Isten szelídebb fényességét. Istenhez csak Fián, mint emberen keresztül juthatunk el, különösképpen az érettünk szenvedő és meghaló emberen keresztül.

Jézus minden ígéret összegzése. Amikor Isten megígérte, hogy nekünk adja az Ő Fiát, benne megadott nekünk mindent, ami üdvözülésünkhöz szükséges. A Megváltó személyében, szolgálataiban és művében megtalálható minden jó és tökéletes ajándék. Minden ígéret Őbenne van. Ha összeadnád őket, vagy készítenél egy hosszú listát mindazokról az áldásokról, amelyeket biztosítanak számunkra, megkímélnéd magad a fájdalmaktól, és boldogan fedeznéd fel, hogy a végösszeg, vagyis a lényeg ez: az Úr nekünk adta Fiát, Jézust. Ahogy minden csillag az égen van, és minden hullám a tengerben, ugyanúgy a szövetség minden áldása Krisztusban van. Urunkon kívül nem tudunk elképzelni semmilyen valódi áldást: Ő minden mindenekben. Erre a cérnára van felfűzve minden gyöngyszem; ebben a szelencében található minden ékszer.

Jézus az ígéretek biztosítéka. Ő, aki nem kímélte a saját Fiát, semmit sem fog megtagadni népétől sem. Ha valaha is gondolt volna a meghátrálásra, akkor ezt csak azelőtt tehette volna, mielőtt feláldozta Egyszülött Fiát. Fel sem merülhet a gyanú, hogy az Úr visszavonja bármelyik ígéretét, hiszen már teljesítette a legnagyobbat és legértékesebbet. ’Hogyne ajándékozna nekünk vele együtt mindent?’

Jézus az ígéretek megerősítője. ’Őbenne van az igen, és ezért általa van az ámen is’ (2Kor 1,20). Azzal, hogy emberi formát vett fel, hogy szövetségünk Feje lett, és hogy teljesítette a szövetség minden kikötését, az isteni szerződés minden pontját szilárddá és tartóssá tette. Most már nem csak jóindulat, de igazságos is Isten részéről, hogy megtartsa az embereknek tett ígéreteit. Mivel Jézus az ember nevében teljes kártérítést fizetett az isteni tisztességnek, amely ellen az ember merényletet követett el, Isten igazsága egyesül szeretetével, hogy biztosítsa az ígéret minden szavának teljesülését. Miként a szivárvány biztosíték számunkra, hogy Isten soha többé nem pusztítja el a világot özönvíz által, ugyanúgy Jézus is biztosíték számunkra, hogy az Úr hűsége és jósága nem fullad meg az emberi bűn áradatában. Ő magasztalta és tiszteletreméltóvá tette a törvényt; jutalmat érdemel lelki gyötrelmeiért, ezért minden jó dolognak el kell jutnia azokhoz, akikért meghalt. A dolgok teljesen összezavarodnának, ha az ígéretek érvényüket vesztenék most, miután Urunk minden szükségest megtett, hogy bizonyossá tegye azokat. Ha valóban egyek vagyunk az Úr Jézus Krisztussal, az ígéretek olyan bizonyosak számunkra, mint Atyja szeretete Fia iránt.

Jézus az ígéretek emlékeztetője. Közbenjár értünk Istennél, és az Ő közbenjárása az isteni ígéret. ’Közbenjárt a bűnösökért.’ Kérjük majd az Urat, hogy adja meg nekünk azokat a dolgokat, amelyeket ígért nekünk, és kérésünket a legkedvezőbb körülmények között teljesítse. És íme, maga az Úr Jézus jár közben értünk: Sionért nem nyugszik, hanem éjt nappallá téve emlékezteti Istent az örökkévaló szövetségre és a vérre, amellyel le lett pecsételve és alá lett írva. Minden ígéret mögött ott áll hitvallásunk élő, közbenjáró és uralkodó Főpapja. Lehet, hogy mi elfelejtjük a hűséges ígéretet, de Ő nem: ismerteti érdemeit és Isten kötelezettségeit, a mi érdekünkben azon a helyen, a kárpit mögött, ahol mindenhatóságával közbenjár értünk. Jézus az ígéretek teljesítője. Első eljövetele elhozta nekünk az áldások nagyobb részét, amelyeket az Úr rendelt az övéinek, második eljövetele pedig elhozza majd a többit is. Szellemi gazdagságunk szorosan összefügg imádatra méltó személyével. Mert Ő él, mi is élünk; mert Ő uralkodik, mi is uralkodunk. Hamarosan, amikor megjelenik, mi is megjelenünk majd; diadalában mi is diadalmaskodunk; dicsőségében mi is megdicsőülünk. Ő Isten ígéreteinek az Alfája és az Ómegája: benne megtaláltuk az életet mint bűnösök, és benne találjuk meg majd a dicsőséget mint szentek. Ha nem támadt volna fel, hitünk hiábavaló lenne; és ha nem jönne el másodszor is, reménységünk önámítás lenne; de mivel feltámadt a halottak közül, megigazultunk; és mivel Atyjának dicsőségében jön majd el, mi is megdicsőülünk.

KEDVES OLVASÓ, MI KÖZÖD VAN NEKED KRISZTUSHOZ?
Minden attól függ, hogy mit válaszolsz erre a kérdésre. Egyedül BENNE bízol? Akkor az Úr megígérte, hogy megáld téged, és jót cselekszik veled; és meglep azzal, hogy milyen bámulatos módon teszi ezt veled. Semmi sem túl jó az Atyának, hogy megadja annak, aki örömét leli Fiában, Jézus Krisztusban.
Ha viszont a saját tetteidben, imáidban és szertartásaidban bízol, akkor a törvény szerint cselekszel, és átok alatt állsz. Emlékezz, mit mondtam Hágár, a rabszolganő utódjáról, és találd ki, mi lesz a sorsod. Ó, bárcsak otthagynád a rabszolgaság házát, és az ingyenes kegyelem otthonába menekülnél, ahol téged is megáldana Isten AZ ÍGÉRET SZERINT! 
Isten adja meg neked 
ezt a nagy kegyelmet 
az Úr Jézus Krisztus érdeméért! Ámen. 

2012. július 20., péntek

Kronológikus Biblia olvasás 199. nap

Ésaiás 23-27.

Szabó Balázs, a keszthelyi Hit Gyülekezete pásztorának Igehirdetése

Simon Wiesenthal - Hogyan viselkedjünk ellenfeleinkkel? 1.


Már több mint húsz éve, hogy a „Teutonia” nevű diákegylet meghívott Baden-Badenbe: tartsak előadást a múlt legyőzéséről. Az ellenszónokot Franzelnek hívták; csak annyit tudtam róla, hogy szudétanémet, és Münchenben él. Barátaim ugyan egytől egyig hevesen tiltakoztak ellene, hogy ilyen környezetben szereplést vállaljak, én azonban mégis elutaztam Baden-Badenbe. Elvégre nem azokat kell meggyőzni, akik a mieinkkel azonos nézeteket vallanak, hanem azokat, akik még ma sem tudják megfelelően értékelni a Harmadik Birodalom történetét. Én már azt is jó jelnek tartottam, hogy a „teutonok” egyáltalán kíváncsiak a véleményemre.
  
Természetesen tudtam, hogy meghívóim közül nem egynek hátsó gondolatai vannak. A vitában elsőnek máris egy olyan fiatalember kért szót, aki elhatározta, hogy majd ő megmutatja nekem! Arca kicsit kipirult attól, hogy minden szempár rászegeződik, és rögtön első mondatával sokkolni akarta a hallgatóságot. „Ismerjük mi magát, Wiesenthal úr. Maga reggel, délben, este, minden étkezésre elfogyaszt egy nácit.”
  Még mielőtt folytathatta volna, a szavába vágtam: „Nagy tévedés. Én ugyanis nem eszem disznóhúst.”
  Ezzel megtört a jég. Harsány nevetés hullámzott végig a termen, majd szűnni nem akaró tapsba csapott át. Ezután már csak rendes, értelmes, minden kötekedéstől mentes kérdések hangzottak el, amelyekre higgadtan és tárgyszerűen válaszolhattam. A hivatalos vita után szűkebb körben tovább beszélgettünk, és a végén arra kértek: maradjak még egy napig, és meséljek nekik minél többet.
  
Mindössze arról volt szó, hogy a velem szemben ülő fiatalok nagy része igen keveset tudott a sötét időkről. Sokukat szándékosan félretájékoztatták, de ezt is meg lehetett velük beszélni. Megértettem, hogy nehezükre esik megbirkózni a múlttal, amelynek apáik, sőt néha még fivéreik is cselekvő részesei voltak. A vita egyik résztvevőjének volt például egy sokkal idősebb bátyja, aki az SS-nél szolgált. A fiú megmutatott neki egy képeslapot, amely fényképet közölt az egyik koncentrációs tábor hullahegyeiről. A báty, akire öccse tisztelettel nézett fel, kijelentette: „Felháborító hamisítvány az egész; a hullák papírmaséból vannak. Az amerikaiak gyártották őket a háború után, hogy a németek katonai legyőzését erkölcsi győzelemnek is kikiálthassák.”
  
A fiatalember elbeszéléséből észrevettem, hogy már korábban is voltak kétségei fivére szavahihetőségét illetően. Most alkalmam nyílt rá, hogy szemtől szembe ülve megmondjam neki: „Én ott álltam nem egy ilyen hullahegy mellett. Végignéztem, ahogy előttem álló barátaimat belelövik a gödörbe. Mit gondol, hazudok magának?”
  Nem mindig azok a legrosszabbak, akik az ilyen viták során a legkihívóbban viselkednek. Hetyke, rámenős viselkedésükkel gyakorta csak a bennük bujkáló kételyt és bizonytalanságot leplezik. De ha meggyőződnek róla, hogy az ember korántsem óhajtja őket „reggelire elfogyasztani”, időnként könnyebben és gyorsabban megnyerhetők, mint a minden nyílt vitától ódzkodó langymelegek. A „Teutonia” diákegylet számos tagjával megmaradt a kapcsolatom, és néhányuktól mindmáig kapok leveleket.

Megrázó rövidfilm - Tell Your Children

Porcelán egyszarvú


Sir Ridley Scott, a legendás brit rendező egy általános (nem tematikus) filmpályázatot hirdetett meg, filmrendezők számára. Azt a címet adta neki, hogy "Mondd el a magad módján". A pályaműveknek egy frappáns történetet kellett bemutatniuk, de nem lehettek három percnél hosszabbak, és legfeljebb 6 sor szöveget tartalmazhattak.
Több mint 600 film érkezett be a pályázatra, amelyet az amerikai Keegan Wilcox rendező nyerte a Porcelán egyszarvú c. filmjével.

A film az élet ellentétes oldalán álló két ember két találkozását mutatja be, akikben - a szembenállás ellenére - igenis van közös vonás; mindezt kevesebb mint három percben elbeszélve.



2012. július 19., csütörtök

Kronológikus Biblia olvasás 198. nap

Ésaiás 18-22.

Hit Gyülekezete - Túl,az égen túl

Spurgeon - Ígéretek, amelyeket a Szent Szellem által birtokolunk


’Eljegyzett pecsétjével, a megígért Szent Szellemmel, örökségünk zálogával, hogy megváltsa tulajdon népét az ő dicsőségének magasztalására.’ 
(Ef 1,13-14) 

A szövetségben megígért dolgokat már ténylegesen és valóságosan a hívők birtokolják. ’Minden a tiétek.’ Az Atya őszintén mondhatja minden gyermekének, aki az Ő házában él: ’Mindenem a tiéd.’ Az örökség már a miénk; vagyis Isten ígéretében, az Úr Jézus által fizetett árban és az első szeretetben, amelyeket a Szent Szellem töltött belénk. Biztos ígéretében az Atya már ’megáldott minket mennyei világának minden szellemi áldásával a Krisztusban’: elhatározta, hogy nem csak a jövőben tesz gazdaggá minket, hanem már a jelenvaló életben megáld minket szeretete kincseivel. Az Úr Jézus nem csupán az eljövendő korokra tett minket egy mérhetetlen vagyon örököseivé, hanem már most kivehetjük belőle a részünket és élvezhetjük; ahogy az Írás mondja: ’Őbenne lettünk örököseivé is’ (Ef 1,11).

A Szent Szellem sokféleképpen eszköze annak, hogy már most miénk lehessen a megígért örökség. ’Eljegyzett pecsétjével.’ Biztosan tudjuk, hogy az örökség a miénk, és hogy mi magunk is a világ minden dolgának nagy Örököséhez tartozunk. Az, hogy a Szent Szellem munkálkodik bennünk a megszentelődés által, igazolja, hogy kegyelemben élünk, és örököljük a dicsőséget. Üdvösségünk összes többi tanúbizonyságán kívül van a biztos és kétségtelen bizonyíték, hogy az élő Isten Szelleme bennünk lakozik. Bűnbánat, hit, hívő élet, szent vágyak, égbe szálló sóhajok és kimondhatatlan fohászkodások – mindezek annak bizonyítékai, hogy a Szent Szellem különlegesen munkálkodik bennünk, az üdvösség örököseiben. A Szent Szellem belénk lehelte az életet, és ez Isten Királyságának nagy pecsétje számunkra. Nincs szükségünk álmokra, sem látomásokra, sem misztikus hangokra, sem törékeny érzésekre: a Szent Szellem általi ösztönzés és megújulás jobb pecsét, mint ezek. Az ígéret Szelleme nem készítené fel az embereket olyan áldásra, amit sohasem kapnak meg. Ő, aki elkészítette számunkra, biztosítja is azt az áldást, amelyre felkészített bennünket. A Szellem pecsétjének leghalványabb lenyomata jobb tanúságtétel arra, hogy részesedünk és osztozunk Isten népének örökségében, mint bármilyen elbizakodott következtetés, amelyet az önteltség von le délibábos képzelődéseiből.

A Szent Szellem nemcsak pecsétje, de záloga is az örökségnek. A Szent Szellem maga is fontos része a szentek örökségének, és az Ő birtoklása a tökéletesség, a menny és az örök dicsőség kezdete. Ő az örök élet, és ajándékai, kegyelme és munkálkodása a vég nélküli boldogság első részletei. A Szent Szellem birtoklásával magunkénak tudhatjuk azt a királyságot, amelyet a mi Atyánk örömmel ad a választottjainak.

Ez világossá válik, ha egy kicsit elgondolkodunk rajta. A mennyben szentség uralkodik, és világos, hogy – amennyiben már idelent szentté kíván tenni minket – a Szent Szellem belénk ültette a menny kezdeteit. A menny győzelem; és valahányszor legyőzzük a bűnt, a Sátánt, a világot és a testet, ízelítőt kapunk abból a nem halványuló diadalból, amelynek hallatán pálmaágakat lengetnek majd az Új Jeruzsálemben. A menny vég nélküli szombat; és kaphatunk-e jobb ízelítőt a tökéletes nyugalomból, mint az a béke és öröm, amelyet a Szent Szellem áraszt szét bennünk? Az Istennel való bensőséges közösség a megdicsőültek üdvösségének fontos alkotóeleme; és a Szent Szellem már idelent lehetővé teszi számunkra, hogy gyönyörködjünk az Úrban, és örüljünk üdvözítő Istenünkben. Az, hogy közösségünk van az Úr Jézussal minden kegyelmes tervében és céljában, és hasonlítunk hozzá az Isten és ember iránti szeretetben, szintén nagyban hozzájárul ahhoz, hogy tökéletes állapotban állhassunk a trón elé; és a szentség Szelleme ezen munkálkodik bennünk napról napra. Tiszta szívűnek lenni, hogy megláthassuk Istent, szilárd jelleműnek lenni, hogy megerősödjünk az igazságban, erősnek lenni a jóban, hogy legyőzzük a gonoszt, hogy megtisztuljunk önmagunktól, és mindenünket megtaláljuk Istenben – nem ezek-e a boldogító látomás legfontosabb áldásai, ha maradéktalanul megvalósulnak? És vajon nem kaptuk-e már meg ezeket az erő és a dicsőség Szellemétől, aki most is bennünk lakozik? De igen. A Szent Szellem által megtaláljuk ezeket a dolgokat, amelyeket keresünk. Benne a menny kezdete és a dicsőség napjának hajnala mosolygott ránk.

Tehát nem olyan ismeretlenek számunkra a megígért áldások, mint azt sokan állítják. Sokan ismételgetik papagáj módjára ezt a mondatot: ’Amit szem nem látott, fül nem hallott, és ember szíve meg sem sejtett, azt készítette el az Isten az őt szeretőknek’ (1Kor 2,9); de elmulasztják hozzátenni a rákövetkező mondatot ugyanabban az Írásban: ’Nekünk pedig kinyilatkoztatta ezeket Isten a Szellem által.’ Micsoda kegyetlenség félbevágni az Írás mondanivalóját! A Szent Szellem kinyilatkoztatta nekünk, amit szem nem látott és fül nem hallott: széthúzta a függönyt, lehetővé téve, hogy bepillantást nyerjünk a korok és nemzedékek elől elrejtett titkokba. Pillants bele Isten életébe saját lelkedben, az örök életbe, amelyet azoknak ígért, akik szeretik őt. A dicsőségben való élet csupán folytatása és természetes következménye a kegyelemben való életnek. Szemléld a megbékélést az engesztelés vére által, azt az örök békességet, ami az örök béke alapja. Pillants bele Isten szeretetébe, amely szétárad a hívő lélekben, és ízelítőt ad a boldogság kellemes illatából. A teljes bizonyosság mozdulatlan állandóságában és megszentelt derűjében figyelj a Paradicsom nyugalmának jövendölésére. Ha belső örömeink túláradnak és énekben törnek ki, meghalljuk a mennyei halleluja előjátékát. Ha meg akarjuk ismerni Kánaán szőlőfürtjeit, megmutatják azokat az érzelmek és a várakozások, mint amikor a Szellem vezérletével az ígéret földjére elment kémek elhozták nekünk a föld legfinomabb gyümölcseit!

Nemcsak lesz az örökségünk, de MÁR MOST A MIÉNK. Minthogy a Szent Szellem a miénk, máris birtokában vagyunk a tejjel és mézzel folyó földnek. ’Mi, akik hiszünk, bemegyünk a nyugalomba’ (Zsid 4,3). ’Ti a Sion hegyéhez járultatok, és az élő Isten városához, a mennyei Jeruzsálemhez és az angyalok ezreihez’ (Zsid 12,22).
Mi más marad azok számára, akik Isten Fiában az isteni örökség részeseivé váltak, mint hogy méltók legyenek a felemelő, szent, mennyei elhívásra? ’Ha tehát feltámadtatok a Krisztussal, azokat keressétek, amik odafent vannak, ahol a Krisztus van, aki az Isten jobbján ül’ (Kol 3,1).

Patmos Book & Cafe - Kávézó és könyvesbolt

2012. július 18., szerda

Forrongó világ 2/2

Derek Prince - Démonológia (vázlat) 7.


Hogyan jutnak be a démonok? 

Hogyan tudnak bejutni az ember személyiségébe, és életébe? Az általam nyújtott válasz alapja a tapasztalat. Fel fogok sorolni hét különböző módot arra, hogy a démonok hogyan tudnak bejutni.

1. Okkult háttér: 
Másszóval valahol a családod történetében jelen volt az okkultizmus. Amikor okkultizmusról beszélünk tudni kell, hogy hamis istenekről van szó. Más szóval ez az első két parancsolat megszegését jelenti, amelyek a fő parancsolatok. 
„ne legyenek néked idegen Isteneid én előttem és ne csinálj magadnak faragott
képeket és ne imádd azokat”. 
A bálványimádás minden formája automatikusan démonokkal kapcsolja össze az embert.
Az első két parancsolattal kapcsolatban azt mondta az úr, hogy megbünteti az apák vétkét a fiakban harmad és negyed íziglen. Nem hiszem, hogy ez fenállna a többi parancsolattal kapcsolatban is. Ennek alapján ha az apád, nagyapád, dédnagyapád, vagy más közeli rokonod okkultizmussal vagy hamis vallással vagy bálványimádással volt kapcsolatban, akkor ez gonosz szellemek számára ajtót jelentett az életedben. Most talán azt mondod, hogy ez nem méltányos. De az igazság az, hogy az ördög nem méltányos. De szeretném ha megértenéd, hogy senki sem kárhoztat téged azért, hogy problémád van. A kárhoztató ítélet csak akkor jön rád, ha visszautasítod a megoldást. A kárhoztatás innen származik. 

2. A második út, ha te magad voltál kapcsolatban okkultizmussal. 
Van egy angol mondás: Annak, aki az ördöggel együtt eszik, hosszú nyelű kanálra van szüksége.  De nincs olyan hosszú nyelű kanál amelynek elég hosszú lenne a nyele ahhoz, hogy megőrizzen téged az ördögtől, hogyha együtt eszel vele. Odaadod neki a kisujjad és
mielőtt megfordulnál már bekapja az egész karod. Semmiféleképpen nem lehet az ember biztonságban ha okkultizmussal van kapcsolata. 
Mózes 5. 18. 10.v.sz. „Ne találtassék te közötted aki az ő fiát vagy leányát átvigye a tűzön”. 
Ez a gyermekeknek mint élő áldozatoknak a felajánlása úgy, hogy a kemencébe teszik őket. 
És szeretném ha látnád, hogy a többi dolgot Isten ugyanabban a kategóriában a listában említi mint hogyha a gyermekedet feláldoznád tűz által egy pogány Istennek. 

Ne találtassék te közötted aki az ő fiát vagy leányát átvigye a tűzön, se jövendőmondó, se igéző se jegymagyarázó se varázsló, se bűbájos, se ördöngősöktől tudakozó, se titokfejtő, se halottidéző. Ez egy átfogó lista amiben az okkult praktikáknak mindegyike benne foglaltatik. 
„mert mind útálja az úr aki ezeket műveli”. 
Sok keresztény játszadozik horoszkópokkal s azt gondolják, hogy ezek ártalmatlanok. Hadd mondjam el azt, hogyha Mózes idejében játszadoztál volna horoszkópokkal, a Mózesi törvény szerint halál várt volna rád. Ez Isten válasza az efféle foglalatosságokra. 

Karizmatikus klasszikusok - Oral Roberts - A Definite Act of Faith

2012. július 17., kedd

Kronológikus Biblia olvasás 197. nap

Ésaiás 13-17.

Karizmatikus klasszikusok - Kenneth E Hagin - 2000 0918 PM Birmingham

Rodney H. Browne - BOLDOG NÉP AZ, AMELYNEK ISTENE AZ ÚR 2.


Boldog nép az, amelynek Istene az Úr. Zsoltár 33:12a
 
Az a nemzet, amelyik az ő isteneként tiszteli Istent - annak a nemzetnek az Isteneként -, az áldott és boldog nemzet. Ennek megfelelően, az a nemzet, amelyik nem ismeri Istent és amely nem tiszteli Őt, az olyan nemzet, amelyen, és amelynek népén átok van. Isten alkotott bennünket - Ő teremtette a világmindenséget, és mindent, ami abban van. Jóakaratú szeretetéből formált meg bennünket, és szeretetéből fakadóan tart meg minket. Alapelveket állított fel, amelyeket ha követünk, bővölködni fogunk.
 
Örvendezzetek ti igazak, az Úrban; a hívekhez illik a dícséret. 2 Dicsérjétek az Urat citerával; tízhúrú hárfával zengjetek Néki. 3 Énekeljetek Néki új éneket, lantoljatok lelkesen, harsogón. Zsoltár 33:1-3 
 
Ez a zsoltár az igazaknak adott parancsolattal kezdődik - azoknak, akik igazlelkűek Isten előtt -, hogy örvendjenek az Úrban, dicsérjék Őt, adjanak Neki hálát, hangosan és örömtelien zenéljenek, énekeljenek! Ezt követően Isten kifejti, hogy miért is kell dicsérnünk Őt. A dicséret és az imádás a hatalom elismerése. A dicséret és az imádás lehet éneklés, de lehet beszéd is. Ha valakiről vagy valamiről jókat mondunk, akkor dicsérjük azt a személyt, ill. dolgot. Aziránt szoktuk kifejezni imádatunkat, akit szeretünk, nagyra becsülünk és akinek alárendeljük magunkat. Amikor Istent dicsérjük, akkor elismerjük az Ő uralmát és azt a tényt, hogy Ő a mi Gazdánk, hogy Ő tartja kézben  a dolgainkat, valamint hogy MINDENBEN és MINDENÉRT Őrá támaszkodunk.
 
Mert az Úr szava igaz és minden cselekedete hűséges. 5 Szereti az igazságot és törvényt; az Úr kegyelmével telve a föld. Zsoltár 33:4-5
 
Dicsérhetjük, és kell is dicsérnünk Istent az Ő méltányosságáért, hűségéért, szeretetéért, jóságáért, valamint az Ő Igéjében és cselekedeteiben levő igazságért. Amikor dicsérjük Istent mindezekért, egyúttal az említett dolgok elfogadóivá is válunk. Minél jobban dicsérjük Őt, annál jobban megnyitjuk magunkat a Tőle jövő áldások számára, és annál több ilyen áldásban lesz részünk. 
 
Az Úr szava igaz, ezért ha eltérünk attól, máris a susnyásban találjuk magunkat. Ha az Igével egyetértünk, a jó úton haladunk. Az Atya minden embert szemmel tart. Ő teremtett és ismer bennünket, semmi sincs rejtve a szemei elől. Nem rejthetünk el semmit az Úr elől, nem is takarhatjuk el gyapjúval a szemét, ezért a legjobb, ha igazat mondunk Neki - és másoknak.
 
Isten Igéje igaz és megbízható. Isten minden szava helyes és igaz. Minden, amit tesz igazságban cselekszi. Szereti az igazságot és - az emberrel ellentétben - soha nem hazudik. Ezért bízhatunk meg az Ő Igéjében és támaszkodhatunk rá. Isten soha nem mozdítja el a kapufákat - nem változtatja meg a Szavait -, Ő változatlan és következetes. Nem felejti el, ill. nem hagyja betöltetlenül ígéreteit. Megbízhatunk a Szentírásban, mert az egy szent, megbízható és változhatatlan Isten szavait tartalmazza.
 
Ha Isten Igéje igaz és helyes, és ha azt akarjuk, hogy miénk legyen az igazság, és ha igazságban akarunk élni, akkor az Ő Igéjéhez kell szabnunk magunkat. Az a baj, hogy az emberek bűnben akarnak élni és a saját fejük után akarnak menni. Ha tudod, hogy bűnt fogsz elkövetni, de tényleg az igazságot akarod és azt, hogy Isten kedvét lelje benned, akkor meg kell bánnod a bűnödet, és azt a dolgot, amit csinálsz összehangba kell hoznod Isten Igéjével. Vagy ha nem akarod abbahagyni a bűnt, ha nem akarod megbánni azt, megváltozni és helyrehozni a dolgaidat Istennel, akkor ahhoz, hogy jóváhagyhasd magad előtt és elfogadhatóvá tedd azt a bűnt, elmédből ki kell iktatnod Isten Igéjét, lényegtelennek, ill. hamisnak kell tartanod azt. Tehát amit valamikor bűnnek neveztél, azt mostmár csupán "életvitelnek", ill. egy "választásnak" hívod. Sokan teljesen elutasítják Isten Igéjét csak azért, mert nem hajlandók feladni bűneiket és megváltoztatni istentelen életvitelüket.
 
Az Úr szavára lettek az egek, és szájának leheletére minden seregük. 7 Összegyűjti a tenger vizeit, mintegy tömlőbe; tárházakba rakja a hullámokat. 8 Féljen az Úrtól mind az egész föld, rettegjen Tőle minden földi lakó 9 Mert Ő szólt és meglett, Ő parancsolt, és előállott.Zsoltár 33:6-9
 
Istent lehet és kell is áldani az Ő teremtő erejéért; azért a tényért, hogy megalkotott bennünket és mindazt, amit magunk körül látunk - a világegyetemet; a mennyet és a földet! Ő szólt és meglett. Ő parancsolt, és előállott. Micsoda nagyszerű Isten! Megérdemli, hogy a föld MINDEN lakója tisztelje és imádja! Csak a bolond nem ismeri fel Isten kezemunkáját, ill. azt, hogy Ő Mindenható Isten.
 
Az Úr elforgatja a nemzetek tanácsát, meghiúsítja a népek gondolatait. 11 Az Úr tanácsa megáll mindörökké, szívének gondolatai nemzedékről-nemzedékre. Zsoltár 33:10-11
 
Nincs olyan emberalkotta kormány, amely a legfőbb isteni hatalom tisztelete és annak elismerése nélkül sikeres lehetne, annak elismerése nélkül, hogy Ő egyedül szerzője áldásaiknak és forrása ellátásuknak. Isten terve mindig jó és a legjobb terv. Az Ézsaiás 9:6-ban azt olvassuk, hogy az uralom Jézus vállán nyugszik. Az emberi mércék, értékek és célok időlegesek és következetlenek, de Isten tanácsa és szándékai egymást követő nemzedékeken át erősen és szilárdan állnak. Az ember és az ő tervei feltűnnek és eltűnnek, elfakulnak és elmúlnak, de Isten és az Ő Igéje mindent túlél és túlszárnyal. Ha egy nemzet sikeres akar lenni - ezt csak egy módon teheti: Istent az első helyre kell tennie és el kell ismernie, hogy a nemzet és a kormány, valamint a nép teljesen és mindent átfogóan az Úrra van utalva!
 
Boldog nép az, amelynek Istene az Úr, az a nép, amelyet örökségül választott Magának. Zsoltár 33:12
 
Isten különleges kedvessége az Ő népén van. Az Úr népe nem egy kislétszámú, zártkörű emberi csoport, akiket önkényesen kiválasztott - mert Ő nem személyválogató. Nem. Isten népe - azok, akiket kiválasztott és megáldott -, azok az emberek, akik minden nemzetből, népből lettek egybegyűjtve, akik válaszoltak az Ő szeretetére. Jézus miatt és által minden nemzet részesülhet az Atya jóakaratában és áldásában egyszerűen úgy, hogy fejet hajt az Ő uralma előtt!